در حال بارگزاری...

به مطب دکتر عبدالحسنی خوش آمدید
۶ عادت غذایی برای موفقیت پس از جراحی چاقی

۶ عادت غذایی برای موفقیت پس از جراحی چاقی

۶ عادت غذایی برای موفقیت پس از جراحی چاقی

شما پس از جراحی چاقی، باید تغییرات عمده ای در رژیم غذایی و شیوه زندگی خود ایجاد کنید تا بتوانید به حداکثر موفقیت دست پیدا کنید. ما در اینجا شش پیشنهاد ساده اما مهم برایتان داریم که در این مسیر به شما کمک خواهند کرد.
۱- آرام غذا بخورید و مراقب احساس پری و سیری خود باشید؛ به محض احساس سیری، دست از غذا خوردن بکشید در غیر این صورت دچار درد در ناحیه قفسه سینه و استفراغ می شوید.
۲- بجوید و بجوید و باز هم بجوید؛ پس از اینکه تحت عمل جراحی قرار گرفتید باید خیلی مراقب غذا خوردنتان باشید و پیش از بلعیدن غذا آنقدر آن را بجوید که تبدیل به ذرات بسیار ریز و نرم شود. این عمل باعث می شود که هضم غذا در معده راحت تر انجام شده و غذا ساده تر وارد روده شود.
۳- ۳۰دقیقه قبل از غذا و در حین صرف غذا از نوشیدن آب جدا خودداری کنید؛ اگر معده تان را با آب یا مایعاتی همچون چای پر کنید آن وقت دیگر جای کافی برای غذای اصلی تان نخواهید داشت. علاوه بر این مایعات روند خروج غذای جامد از معده را تسریع کرده و ممکن است منجر به بروز برخی ناراحتی های گوارشی شوند.
۴- بین دو وعده غذای اصلی آب کافی بنوشید؛ کم آبی یکی از حالاتی است که افرادی را که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند، تهدید می کند. برای پیشگیری از بروز این اتفاق باید بین وعده های غذای اصلی ۶-۷ فنجان آب بنوشید.
۵- از خوردن و نوشیدنی خوراکی های پر شکر اجتناب کنید؛ استفاده از مواد غذایی پر شکر و خیلی شیرین خطر بروز سندرم دامپینگ را افزایش می دهد. یادتان باشد پس از جراحی چاقی بعضی از افراد با مصرف غلظت بالای قند و شکر عرق کرده یا بی حال می شوند.
۶- خوردن غذاهای پرچرب را محدود کنید؛ خوردن این گروه از مواد غذایی نه تنها شما را دچار حالت تهوع می کند بلکه چون خیلی پرکالری هستند باعث کند شدن روند کاهش وزنتان نیز می شود. انواع غذاهای پرچرب شامل کره، مارگارین،پنیر خامه ای، مایونز، بیکن، سوسیس، لبنیات پرچرب، غذاهای سرخ شده، سالامی و انواع دسرهای آماده هستند.